16 Temmuz 2012 Pazartesi

Seyahat bitti

Ay Kız Gitme - Lütfiyar İmanov



İlk yazıda Azerbaycan'a gideceğimi yazmıştım. 20 Haziran'da Onur Air ile Gence'ye gittim ve 13 Temmuz'da da Özhasanoğlu firmasının otobüsüyle 36 saati aşan bir uzun ve yorucu bir yolculukla döndüm.

Gence Havalimanı
Azerbaycan'da birçok yeni insanla tanıştım. Dertlerini, sıkıntılarını, hassasiyetlerini biraz olsun öğrendim. Boynumda fotoğraf makinemi görenler beni gazeteci sanarak açtılar ağızlarını yumdular gözlerini: pahalılık, yolsuzluk, rüşvet, fakirlik, Karabağ, Ermeniler vs.

Dilimiz bir; anlaşmakta hiçbir sıkıntı çekmezsiniz. Rusça'dan aldıkları sözcükleri hemen öğrendim. Türkiye Türkçesi'ni hemen anlıyorlar. Çok misafirperverler. Tanımadığım insanları beni evlerinde misafir etti, yedirdiler, içirdiler, rehberlik ettiler, gezdirdiler. Türkiye'ye ilgi duyuyorlar, gazetelerde, televizyonlarda daima Türkiye'den bir haber vardır. Türk televizyonları seyrediliyor, özellikle diziler -serial diyorlar- kadınlar tarafından takip ediliyor.

Atatürk ve Recep Tayyip Erdoğan'ı seviyorlar ancak Erdoğan'ı eleştirenler yok değil.

Yazılacak, anlatılacak çok şey var. Fakat tembellik mani oluyor, kısım kısım yazacağım. Her şeyi eksiksiz anlatmak gibi bir iddiam yok, zaten mümkün de değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder